Dag 7 Op weg naar Pompei

29 juni 2019 - Pompeii, Italië

We waren vroeg op. Lekker even ontbijten bij de tent in de schaduw nu het nog kon. We waren steeds aan het slepen met de tafel en stoelen om de schaduw maar te volgen.

Het idee was om eerst te gaan ontbijten en dan de tent af te breken en de kofferbak zo veel mogelijk in te ruimen. De tafel en stoelen en koelbox zouden we nog even laten staan en alles in de schaduw van een andere standplaats zetten. Er waren toch bijna geen mensen.

We waren al flink bezweet na het afbreken van de tent... voornamelijk omdat die al in de volle zon stond. De temperaturen lopen dan al snel op. We hadden begrepen van de receptie dat deze hoge temperaturen een uitzondering waren voor juni. Maar goed... we klagen verder niet... Daarom waren we ten slotte in Italie beland en niet in Duitsland zoals eerst de planning was.

We hadden gevraagd hoe laat we weg moesten zijn en eigenlijk zei ze dat het niet zo veel uitmaakte... Dus het was rond elven dan we de auto zo veel mogelijk ingeruimd en konden we even lekker zwemmen om af te koelen. Oh wat was dat heerlijk om even het oververhitte lijf af te koelen...

Het was behoorlijk druk in het zwembad. De activiteiten crew waren ook volop bezig aan het dansen en mensen te strikken voor het stokvangspel. Het was leuk om even naar te kijken. Er was een rij voor de kinderen en een rij voor volwassenen. Geen idee wat je kreeg als je de stok kon vangen... je moest dan apart staan, maar geen idee wat er dan gebeurde...

Het was in elk geval heel lekker verfrissend. Rond 11.45u zijn we het bad uitgegaan en hebben we de laatste spullen ingepakt. We waren rond half een onderweg. Het was druk op de weg, maar er waren niet heel veel opstoppingen... behalve om Ostia uit te komen en op de snelweg terecht te komen.

De rit ging goed en rond kwart over 3 waren we bij Camping Zeus in Pompei. Wat een drukte om de ingang van Pompei... Dat belooft nog wat. Maar goed... we willen het graag een keer zien dus we gaan er hoe dan ook heen.

Heel rustig aan hebben we de tent opgezet in de schaduw. De plekken waren allemaal vrij krap en we hebben een plek weten te vinden die vrij langgerekt was. De auto past voor de tent en dan nog is er veel ruimte om te zitten.

Ik was nog even aan het afkoelen en uitrusten en Erwin is een beetje de omgeving gaan verkennen. Toen hij weer terug was gingen we naar de winkel om wat eten te halen voor vanavond. Helaas stond er een boom die hij over het hoofd gezien had en schuurde hij ertegen aan bij het wegrijden uit de standplaats. Dat was natuurlijk wel even jammer. Er zit flinke lakschade en ook wat deuken. Dit drukte de stemming natuurlijk even.

Uiteindelijk toch in de winkel beland en het was echt mega druk daar. De weg ernaartoe was ook lang en kronkelig...

Ik heb toen we bij de tent waren eten klaar gemaakt met de laatste beetje peultjes, pasta en paprika met de nieuwgehaalde saus en gehakt. Het was eigenlijk best lekker.

Het was weer een zwoele avond al was er wel iets meer wind. Dat was in elk geval lekker verkoelend. Nog best lang lekker buiten gezeten. Ik denk tot een uur of twaalf. Daarna zijn we richting bed gegaan.

Wat we morgen doen weet ik nog niet. Ik heb eigenlijk zin in een luierdag, maar Erwin vind de camping daar niet geschikt voor. Het is inderdaad wat rumoerig en veel geluid.

We zien dus morgen wel wat we gaan doen.