Dag 14 De dag van de Trulli's

6 juli 2019 - Rosa Marina, Italië

Bij het rijden naar Rosa Marina, zagen we ze al onderweg, de Trulli's. Nu is er een stadje op ongeveer een half uur rijden waar ze meer dan 1000 van die dingen hebben staan. Dat is dan ook ons doel vandaag. Het idee was om daar een uurtje door te brengen en dan lekker weer de zee in te gaan.

We deden het wel rustig aan in de ochtend. Rond half 12 of zo gingen we richting Alberobello. We hebben eerst wat rond gereden door het stadje en vervolgens een parkeerplek gezocht. Het was wel een klein stukje uit het centrum van de Trulli's, maar goed... een beetje lopen kan geen kwaad. Het was echter wel weer heel warm... rond de 37 graden en er stond dit keer nauwelijks een briesje.

Eerst hebben we een kerkje bezocht die wat hoger lag en vanwaar je mooi uitzicht had over de Trulli wijk. Daarna zijn we de wijk ook echt ingegaan. Het zijn kleine schattige huisjes. Helaas zijn ze nu gevuld met souvenirswinkeltjes, maar ja... niets aan te doen. Je kon wel de sfeer een beetje zien en die winkeltjes kon je natuurlijk wel in om te zien hoe het van binnen eruit ziet. Het heeft een beetje een sprookjes vibe. Heel knusjes. Ze hadden ook een Trulli kerkje en een siamees Trulli... ja ja... Het waren kleine kronkelige straatjes vaak versiert met bloempotten die mooi afstaken tegen de witte huisjes en straten.

Het was er alleen super warm. Niet echt lekker meer. We zijn wel even de toerist uit gaan hangen en hebben wat souvenirs voor de verzorgers van onze dieren thuis gekocht. Waren we uiteindelijk wel lang mee bezig.

Toen was het weer tijd om richting auto te gaan. We wilden eigenlijk een heerlijk ijsje halen, maar alles was dicht tot 4 uur in de middag. Vlakbij waar we onze auto hadden staan, stonden een groep mensen en er bleek iemand op de grond te liggen. Het leek ons dat er genoeg hulp was, dus we hebben ons er verder niet mee bemoeid. Dat iemand onwel wordt van de warmte, daar kan ik wel inkomen.

Op de terugweg wilden we even langs de supermarkt om wat dingetjes te halen en wat eten voor vanavond. We hadden ook een pak mini magnums gehaald om daar ter plekke te eten. Was erg lekker, maar misschien iets te veel hahaha.

Uiteindelijk echt terug naar de camping. Daar waren we pas tegen vieren. Snel wat gedronken, omgekleed en richting strand gegaan met de stoeltjes om nog 1 keer de verkoeling te ervaren van de zee. We zijn daar tot half zeven gebleven... tot de poort dicht ging. Je kon merken dat het weekend is, want het is echt heel veel drukker op de camping.

De andere buren zijn ondertussen ook gearriveerd. Met een kind die nogal luidruchtig is.

Na het opfrissen hebben we lekker gegeten en zijn we lekker aan het ontspannen.

Morgen gaan we de bergen in. Dus ik ben heel benieuwd wat we daar gaan aantreffen.