Dag 3 Dagje met regen, veel wind en weinig zon

8 mei 2019 - Platanias, Griekenland

Voor mijn gevoel een gat in de dag geslapen. Lekker rustig aan ontbeten. Het is echt wel een beetje fris buiten. Het komt voornamelijk door de wind.

Af en toe komt er een flinke bui. In de ochtend toch nog geprobeerd buiten te zitten, maar dat was van korte duur.

Dan maar binnen zitten, lekker lezen, muziekje aan...

Voor we het wisten was het weer tijd om eens bij de lunch te gaan kijken. Het was al 2 uur dus we waren best laat voor ons doen. Het weer hield nog steeds niet echt over, dus zijn we een aflevering van Games of Thrones gaan kijken. Het is een vrij donkere serie en we merkte dat buiten de zon weer ging schijnen omdat we niets meer op het schermpje konden zien door de tegenlicht.

We zijn de serie verder gaan kijken in het zitkamertje, om de aflevering verder af te zien.

Doordat het opklaarde gaf dat wel weer het gevoel naar buiten te willen. We hadden geen zin om te rijden dus gingen we richting water lopen vanaf onze accommodatie.

Op gegeven moment kwamen we op een boulevard die nog niet helemaal af was, maar er was een prima wandelpad.

De zee was best ontstuimig door de wind, maar dat gaf wel mooie kiekjes. De zon scheen ook af en toe dus dat maakte het wel aangenaam. Ik kan niet zeggen dat dit mooie stranden zijn. Veel kiezels en troep. Maar prima om langs te lopen.

De lucht begon weer te betrekken en de wind trok ook aan. Het begon echt fris te worden. Tijd om terug te keren. Het bleef gelukkig wel droog.

Uiteindelijk rond de 5 km gewandeld. Nou... best prima voor zo'n luie dag.

We hadden voor vanavond een tafeltje bij de A-la-carte restaurant gereserveerd om 7 uur, maar we gingen eerst via de receptie. Boven het bad hing namelijk een spotje uit het plafond. Wel wat gevaarlijk met het water en zo. Ik wilde heel graag een bad nemen in de hoop dat mijn spieren wat rust te geven. We hadden in de ochtend al aangegeven dat het lampje stuk was, en het zou tijdens de lunch gerepareerd worden, maar dat was niet gebeurd. Dat wilden we de receptie mee geven en ze wisten ervan, maar de klusjesman was weggeroepen naar een ander hotel. Hij zou vanavond terugzijn rond 6 uur en dat was nog steeds niet gebeurd. De volgende poging zou tot uiterlijk 9 uur zijn en anders de volgende dag. We wilden eigenlijk alleen reserveren voor morgen avond in het restaurant, maar goed... dit gesprek duurde even. Dus we waren een kwartier te laat voor het eten. Het was verder geen probleem. We zaten aan een tafeltje bij het raam. Het was door de wind allemaal best fris. De deuren sloten namelijk niet volledig dus het tochtte continu een beetje.

We wilden dus gebruik maken van onze Ultra All Inclusive door a-la-carte te eten. Het was wel een vaste menu met 4 keuzes aan hoofdgerecht en 2 keuzes aan salades. Het voorgerecht bestond uit 5 verschillende hapjes. Bijna alles was erg lekker. Na het hoofdgerecht kregen we de salade. We houden zelf niet zo van olijven en de tomaat hadden we weggelaten. Het was dus een beetje om de olijven heen scheppen. Het was verder een lekkere Kretaanse salade.

Als hoofdgerecht had Erwin de gestoofde lam met aardappeltjes uit de oven en ik had varkensvlees met diezelfde aardappels uit de oven. Het was lekker, maar we hadden sterk het vermoeden dat dit ook het hoofdgerecht bij het buffetdiner was... Tot slot kwam het toetje. Dit waren drie soorten zoete hapjes en daar kregen we een soort grappa bij. We hadden nog koffie en thee als afsluiting.

De Klusjesman was nog steeds niet geweest toen we terug gingen naar onze kamer.  Toch wilde ik heel graag een bad nemen om mijn de pijn in mijn spieren wat te verzachten. Badje lekker vol laten lopen en heerlijk genoten. Bij het afspoelen na afloop natuurlijk heel voorzichtig gedaan.

Lekker op de bank met een muziekje aan gelezen en rond 11 uur toch in bed gaan liggen en daar wat verder gelezen tot mijn ogen dicht vielen.

Morgen zou het beter weer worden dus toch maar kijken waar we dan heengaan... dat doen we morgenochtend wel als we heerlijk van de zon aan het genieten zijn.