Op weg naar Zion NP via The Valley of Fire

30 december 2018 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

Rond 8 uur was ik wakker. Nog even in bed liggen doezelen, maar toch uiteindelijk opgestaan. We hebben het toch redelijk rustig aangedaan ondanks dat we toch nog een stukje moeten rijden. We hadden nog wat cinnemon rolls dus dat hadden we als ontbijt genomen. Uiteindelijk toch op weg... we waren nog een beetje moe. Op weg naar Zion stoppen we in the State Park Valley of Fire. We hadden niet genoeg contant geld dus we mochten doorrijden en betalen bij de visitor center.

Helaas voor ons was het zondag en ook nog in een vakantieperiode... Het wemelde van de kinderen. We deden eerst een scenic route waar we een arch en tekeningen van vroegere Indianen. We bezochten de versteende bomen en kwamen toen bij de bezoekerscentrum aan. Daar was het een drukte van juwelste... Overal kinderen. We wilden betalen, maar voor ons was er een kindje die beedigd zou worden. Hij moest een aantal vragen stellen aan een ranger en vervolgens een eed afleggen... we hebben het hier over een kind van 3 of 4 jaar oud. Vast heel vertederend allemaal, maar wij wilden graag door. Uiteindelijk zagen ze dat wij stonden te wachten en werden we geholpen.

We stapten weer in onze auto en gingen verder. We maakten een wandeling op de trail Mouse Tank. Het was vooral wandelen in rul zand wat vrij zwaar was... vooral omdat ik nog niet helemaal hersteld was van het vele wandelen van de vorige dag. Het was een mooie wandeling als je het geschreeuw, geklier en gejammer van de mensen om ons heen negeerde. We gingen vervolgens verder naar de volgende wandeling... we zagen meer rul zand en heel veel drukte... We merkte dat we daar eigenlijk geen zin in hadden... hoe mooi het misschien ook is. Er was echter genoeg moois te zien zonder de wandelingen. Overal was het druk. Dat was wel jammer... en... de aap komt kennelijk enorm in de mens naar boven bij het zien van zoveel klimbare rotsen.

We eindigden onze bezoek aan Valley of Fire met een bezoek aan de Olifant. Het was een kleine hike. Je kon hem vanaf de weg zien, maar je mog niet langs de weg lopen. Dus... we deden de korte hike.

We verlaten het park en gaan richting Zion NP. We zouden rond 6 uur daar aankomen als je rekening houdt met de tijdsverschil. Het landschap was niet altijd even inspirerend en Erwin was natuurlijk ook wat moe. Hij had eigenlijk even geen zin om te rijden. Gelukkig, hoe dichter we bij Zion kwamen, hoe mooier het landschap. We reden door Virgin River Canyon en het was echt indrukwekkend.

Het begon ondertussen te schemeren en we waren in Springdale toen het donker was.

We hadden een prima kamer en namen even een lekker bakkie thee en koffie. Toen moesten we toch weer ons met eten bezig houden. De receptie had de Spotted Dog cafe aangeraden, dus daar gingen we heen. Er bleek een wachttijd van 45 min te zijn. Daar hadden we geen zin in. We gingen een aantal restaurants af en overal hoorde we hetzelfde, Veel restaurants waren gesloten in de winter en er waren dus te weinig restaurants voor de hoeveelheid gasten. Overal zou de wachttijd hetzelfde zijn. Er was ook een Subway dachten we... Maar die bleek voor goed gesloten. Toen maar naar de supermarkt... daar konden we helaas ook weinig beginnen als we iets warms wilden. Uiteindelijk gingen we naar een tentje tegenover de supermarkt Juniper Pizza. Als we pizza's mee konden nemen, konden we het lekker in de kamer oppeuzelen... Maar het bleek 25 minuten te duren eer het klaar zou zijn. We gaven het op. We bestelden een pizza Meatlover en een grote salade. De salade konden we meteen eten. De pizza duurde helaas wat langer... namelijk 50 minuten. Nou ja... de pizza en salade was lekker en het was verder gezellig. Wel moesten we voor morgen wat anders bedenken, want dan waren er nog meer tentjes gesloten en al volgeboekt.

Nog maar een keer bij de receptie gevraagd of ze ideeen hadden. Gelukkig had ze een fantastisch idee... namelijk heel vroeg eten bij Oscar's Cafe. Het was wel buiten eten, met terrasverwarmers, maar goed... het leek geen probleem. We moesten het er maar op wagen dat we op tijd terug zouden zijn van het bezoek aan het park.

Ze gaf aan dat de vuurwerk om 6 uur begon omdat het dan al donker zou zijn... op de website stond 7.30 uur pm dus dat was wat verwarrend.

Met thee en koffie in de hand naar de kamer terug gegaan en daar heerlijk gezeten voor de rest van de avond. Ook de dag van morgen gepland.

Morgen gaan we dus het park in...