Antelope Canyon and Monument Valley

3 januari 2019 - Monument Valley Navajo Tribal Park, Verenigde Staten

Half 7 ging de wekker en we stonden bij de ontbijtzaal om 7 uur. Er was ons de vorig dag bij de receptie gezegd dat we ons ontbijt mee konden nemen omdat het wel erg vroeg was.

Toen we om bakjes vroegen, hadden ze die niet, maar ze hielp ons mee met improviseren. We hadden 4 borden met ontbijspullen gevuld waar zij een plastic overheen kon doen. We wilden al stiekem bestek meenemen, maar dat bleek niet nodig want de receptie had wat plastic bestek. Erwin bracht de spullen gauw naar boven in de koelkast en rond 7.15 uur reden we weg richting de tour kantoor. We kregen een rode kaart wat ons toegang zou zijn. Het was nog steeds behoorlijk koud en we moesten best lang nog wachten... tot overmaat van ramp bleken de busjes open te zijn... Ik zag wel een beetje op tegen de rit. Maar goed...

Met 14 man zaten we dus in zo'n open busje en er gingen er 3 of 4 van deze tour operator die kant op. Het was erg oncomfortabels, maar goed... we kwamen daar aan. Er was al een busje gearriveerd en wij waren de 2de of 3de... We kregen wat sumiere uitleg over wat er te verwachten was... Vooral de timemanagement... Alles moet snel. Ok... we gaan naar binnen en eerst geeft hij een cursus over hoe je met de iphone foto's kan maken... de rest met een andere telefoon heeft pech.

Hij kwam eigenlijk niet echt toe aan iets vertellen over de canyon... slechts splinters. Als je vragen had, moest je niet rekenen op een uitgebreide antwoord. We gingen er voor mij gevoel er in een redelijke tempo doorheen. Op sommige plekken was het best donker. Het was natuurlijk best vroeg in de ochtend en de zon staat natuurlijk niet echt hoog aan de horizon in de winter.

Op de weg terug naar de bussen, moesten we weer door de hele canyon heen, maar mochten geen foto's meer maken. Toen merkten we pas hoe druk het kon worden. Het was een worsteling om eruit te komen, zo druk was het en voor de ingang stonden nog eens veel meer mensen... ben achteraf toch blij dat we de eerste tour genomen hebben.

De terug rit was iets minder erg, maar we waren helemaal verkleumd. We zijn gauw het winkeltje ingegaan om een beetje op te warmen.

Weer terug naar het hotel gegaan om ons ontbijtje op te eten. Was nog lekker en vullend ook. Samen met een bakkie thee/koffie.

We hebben ons uitgecheckt en gingen op pad richting Monument Valley. Het was voor ons gevoel een lange rit, ook al viel dat in praktijk wel mee... we waren gewoon een beetje moe. Eenmaal in de buurt van het park ging het weer want dan wordt het weer een beetje spannend. We moesten entree betalen en konden door naar de visitor center en de selfdrive maken. Eerst even naar binnen, maar ook hier werkte niemand. Wel was het restaurant en winkel open. Lekkere warme chocomel gedronken met prachtig uitzicht op Monument Valley.

Toen de self drive. Het was een beetje nat en ijzig en her en der wat sneeuw en nog steeds een paar graden onder nul dus nog steeds koud. Het was een hele mooie rit. Heb het altijd in het echt willen zien en het was zeker de moeite waard.

We kochten nog wat souveniertjes en gingen op zoek naar onze accommodatie. Het inchecken ging snel en we waren zo bij ons huisje... ook weer met prachtig uitzicht... het had ook een porch alleen was het veel te koud om buiten te zitten. Wel kon je de sterrenhemel schitterend zien.

Na weer wat te hebben gedronken zijn we naar het restaurant gegaan om wat te eten. Lekkere kipfilet met groente en soep en salade vooraf. Echt wel een lekkere maaltijd. En mooi uitzicht op Monument Valley.

De avond hebben we doorgebracht met een muziekje en wat lezen. Heerlijk relaxen.

Nog even gekeken wat we de volgende dag zouden gaan doen. De Grand Canyon staat op de programma waar we lekker 2 nachten verblijven. Maar voor dat we daar heen gaan stoppen we bij de Baby Rocks...