Laatste dag Joshua Tree NP en via de outlet terug naar Irvine

23 december 2018 - Irvine, California, Verenigde Staten

Vanochtend besloten we het ontbijt van het hotel te proberen. Mijn hemel het was druk. Gelukkig kwam er vrij snel een plekje vrij. Veel was op dus ons geduld werd wel op de proef gesteld. Uiteindelijk lukte het om wafels te maken, yoghurtjes te pakken en wat ei - ommelet. We hebben er uiteindelijk toch nog wel even gezeten. Het zaaltje was met eenvoudige middelen toch in gezellige kerstsfeer gebracht.

De auto weer volledig ingepakt en weer richting park gegaan. Onze eerste stop was White Tank Campground. Eric wilde graag weer naar de Arch Rock, want zijn foto's van de eerste dag waren niet goed gelukt. We konden merken dat het nog steeds druk was. Op een of andere manier willen mensen graag in de foto staan met de natuur... Dus er werd weer een hoop geklauterd. Eric heeft ze toch vriendelijk doch dringend verzocht dat te doen als hij klaar was met fotograferen. En wonder boven wonder, deden ze dat ook! Hij kon een prima foto maken zonder mensen in beeld en daarna werd het nog drukker...

We stopte bijn Cap Rock. Daar was ook een klein loepje wat we konden wandelen. Het was daar erg rustig. We waren hier al eerder geweest om de maan te fotograferen bij zonsondergang, maar hadden toen niet door dat deze wandeling hier was. Het was een mooi rondje.

Poging 3... We gingen nog een keer de Key View proberen. Nu hadden we wel mooi uitzicht zonder mist. We zagen echter niet wat we dachten te zien. We hadden namelijk verwacht dat we de San Andreas Breuk duidelijk konden waarnemen... Helaas was dat niet helemaal waar... of eigenlijk helemaal niet. Het werd ook niet aangegeven op de borden. Maar goed... uitzicht was nog steeds wel mooi.

We hadden nog een wandeling op het oog... The Hidden Valley. Dat was ook echt heel mooi. Een valley omringd door allemaal van die hoge rotsen. Echt een mooie wandeling. Helaas ook wel erg druk, maar goed... daar ontkom je niet aan soms.

Het werd tijd om richting huis te gaan. We zouden nog 1 laatste stop doen bij de uitgang van het park, de Bajada Nature Trail. Hier was helemaal niemand te bekennen. Het was een soort wandeling door een tuin. De planten die daar stonden waren van die regio. Grappig was dat er ook lupines groeiden. Het had ook de week daarvoor hevig geregend. Op verschillende plekken was het pad ook wat weggeslagen. Het komt vaker voor dat daar water doorheen gaat, het heet dan ook een wash... alleen hier ging het zelfs buiten de normale route.

Hier eindigde onze tijd in het Joshua Tree National Park. Het was tijd om richting Irvine te rijden. We zouden onderweg nog even stoppen bij een Outlet, want Erwin wilde nog even langs Movado. Waar we geen rekening mee gehouden hadden was dat het bijna Kerst was en dat het dus bijzonder druk was in de outlet. Gelukkig konden we een parkeerplek vinden en we zijn zo snel mogelijk naar de horloges gaan kijken. Erwin heeft een mooie kunnen scoren en we zijn snel weer weg gegaan.

Tegen de tijd dat we in Irvine aankwamen, was het al rond 7 uur. Tijd om een hapje te eten. Eric wist wel een leuk tentje J.T.Smith. We hadden echt leuke bediening en we hebben heerlijk gegeten, pizza, ceasar's salad, chicken sandwich en een burger.

Nu was het echt tijd om richting huis te gaan.

Nog even lekker bij de openhaard en kerstboom gezeten en met fototjes bezig geweest voordat we weer naar boven gingen om te slapen.

Wat een mooie park is Joshua Tree. Heerlijke tijd gehad...

Morgen een beetje chillen en de kerstdiner ophalen. Het is ook de laatste dag dat we de auto hebben, dus het kan best dat we er nog op uit gaan.