Dag 16 en 17 Heerlijk even helemaal niets

9 juli 2019 - Barrea, Italië

Deze twee dagen heb ik weer even samen gevoegd. Dit zijn twee dagen dat we heerlijk van het mooie uitzicht hebben genoten, wat zitten doezelen in de zon en wat spelletjes gedaan... Regenwormen in dit geval.

Op maandag zijn we nog wat boodschappen gaan doen. We haalden wat bij twee supermarkten... Geen van beide waren ze echt super. Maar goed, wat hadden eten voor in de avond gehaald en dat was prima.

Terug bij de camping hadden we de spullen in de coolbox gedaan en daarna zijn we naar het meer Barrea gereden. Was niet zo heel ver. We stapte de eerste keer uit vlak achter de stuw. Daar was duidelijk het strandje niet. Wel zag je de bomen mooi in het water staan wat ertegenaan klotste. Weer terug in de auto en een stukje verder gereden. Ook daarbij de borden volgend. We kwamen inderdaad bij een strandje uit. Het was nog best druk voor een maandag, maar het viel wel op dat je niemand echt in het water zag zwemmen. Erwin ging er ook even in met zijn voet en constateerde dat het water wel behoorlijk koud was.

Het strandje bestond voornamelijk uit steentjes. Het was niet prettig om daar op te zitten. We waren eerst van plan om hier te gaan zitten lezen en dan af en toe het water in, maar het leek toch niet echt een meerwaarde, omdat het water te koud is en het geen zandstand is. We hadden onze waterschoenen dit keer niet meegenomen.

Terug bij de camping zijn we gezellig wat muziek gaan draaien en dus wat partijtjes Regenwormen gedaan. We hebben beide wat gewonnen... wat wonderlijk is, want meestal wint Erwin hahaha...

We hebben lekker bij de tent zitten kokkerellen en heel relaxed gedaan.

De dinsdag was een vergelijkbare dag. Niet veel gedaan. Alleen wat gelezen, spelletje gedaan. We hoefden alleen geen boodschappen te doen.

We moesten wel in de ochtend even in de tent bivakeren, want het begon flink te regenen en te onweren. Maar we zaten knusjes in onze tent, dus het maakte ons niet heel veel uit.

's Avonds zijn we uit eten gegaan. We zijn gaan lopen naar het restaurantje wat de vorige keer vol was. Nu konden we er wel terecht. Onze campingburen waren er ook en ze zette ons naast hun neer.

We hadden maar weer pizza besteld, want we hadden geen zin om het menu uit te pluizen. We hebben veel en lang met die mensen gepraat. Vooral over ervaringen van het reizen en kamperen. Ze zijn op veel plaatsen en landen geweest waar wij ook zijn geweest. Dus er waren veel ervaringen die we deelden. Ze vertelden over hun reis naar Vietnam. Dat hadden ze zonder reisorganisatie gedaan. Het lijkt me nog steeds niks.

Ik geloof dat we daar rond half elf weggingen. Het weer was nog steeds lekker, maar er werden wel wat buien voor de nacht voorspeld met wat onweer ook weer. Op de camping aangekomen hoorden we honden in de verte blaffen, maar er zat ook een ander soort roep bij... Het was de huil van een wolf. Dat is best creepy. Morgen maar eens navragen of dat mogelijk is...

Morgen gaan we richting San Marino. Het zal wel een beetje uitkienen zijn of we de tent droog in kunnen pakken en of we het in San Marino droog houden. Er werd wel wat regen en onweer voorspeld in die regio.