Prachtige dag in Joshua Tree

22 december 2018 - Joshua Tree National Park, California, Verenigde Staten

De nacht was koud. Het leek alsof de beddengoed niet voldoende was... Volgende keer toch de verwarming wat aanzetten.

Ina en Eric belden ons rond 7.30 uur het bed uit. Omdat we niet precies wisten wat de voorzieningen in het park zouden zijn met de shutdown hebben we maar wat wc papier meegenomen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee, tenslotte...

We gingen ontbijten bij John's Place. Het was een lekker ontbijt. We hadden gekozen voor french toast, scrambled eggs, ommeletten en fruit. Lekkere bakkie thee en koffie...

Na het ontbijt gingen we meteen op pad. Onze eerste stop zou de wandeling Hi View zijn. Hiervoor moesten we naar een andere ingang. Het was nog heerlijk rustig. De Hi View was een relatief korte hike, maar wel met wat hoogte meters, waardoor we prachtige vergezichten hadden. Ik denk dat we zo rond het einde van de ochtend klaar waren met de tocht.

Even bij Quail Spring gekeken en rondgelopen en vervolgens doorgegaan naar de wandeltocht Barker's Dam. Beide locaties waren aanzienlijk drukker als wat we de dag daarvoor hadden ervaren. Mogelijke redenen... Weekend en shutdown.

De Barker's Dam trail was boeiend. Er was echt een meertje aanwezig, wat je niet direct verwacht in de woestijn. Ook was er een dam gemaakt waardoor het mogelijk was voor het meertje te ontstaan. We waren eventjes Erwin kwijt door miscommunicatie. Later ging Eric hem zoeken en om bij de waterkant te kunnen kijken. Natuurlijk liepen ze elkaar een soort van mis, maar uiteindelijk kwamen we weer allemaal bij elkaar. We moesten een smal stukje over... verrassend dat er geen hek of iets stond... In de VS zijn ze daar vaak vrij hysterisch in... hier was het echter geen overbodige luxe geweest.

We waren vrij rap weer terug bij de auto. De volgende stop zou een tweede poging Key View zijn... Helaas hing er weer veel mist. Wel waren we er niet helemaal voor niets heen gereden, want we zagen Big Horn Sheep. Wat een mooie beesten zijn dat.

De zon begon weer onder te gaan en het leek een goed moment om richting hotel te gaan. Even opfrissen en daarna weer een restaurantje uitzoeken om te eten. Het werd Rocky's New York Pizza. Ze hadden ook allerlei andere dingen behalve pizza. We namen een sub, calzione, ravioli en spaghetti met meatballs en een salade. Je moest aan een balie reserveren. Het was echt even makkelijk eten. We hebben er toch nog een tijdje gezeten.

Eric wilde nog even het park in, maar wij waren verder te moe om dat nog te doen. Hij wilde foto's maken bij maanlicht. Ik was graag mee gegaan, maar mijn lampjes gingen bijna uit. Ik vond het ook wel even lekker om even rustig te zitten... even niets doen.

Lekker even gedoucht en foto's gekeken. Star Trek had ik op tv aan staan op de achtergrond. Het was wel even gezellig met een bakkie thee erbij.

Morgen de laatste dag in het park. We hebben het wel getroffen met het weer... alleen maar zon gehad. Morgen hopelijk weer...