Heerlijke dag in Sedona

7 januari 2019 - Sedona, Arizona, Verenigde Staten

Aan de overkant van de parkeerplaats van het hotel was de ontbijtruimte in een restaurant. We hadden ons wekker gezet op 8 uur, want het ontbijt was van 7 tot 9 uur. Het was weer de standaard Amerikaans ontbijt. We deden het rustig aan. Het was wat fris buiten en een beetje bewolkt.

Terug in de kamer gingen we kijken welke wandelingen we vandaag zouden gaan doen. Sedona staat bekend om de verschillende energie Vortexen. Het is typisch iets waar je in moet geloven. Sedona is echt een heel leuk schattig plaatsje, maar het stikt van de toekomst voorspellers / waarzeggers etc. Het schijnt wereldwijd bekend erom te staan... wij wisten van niks... Ik wilde erheen vanwege het warme weer en de Red Rocks. Het mooie weer liets even op zich wachten maar de Red Rocks waren overal om ons heen. Het was schitterend. Terwijl we aan het uitzoeken waren wat we wilden toen, kwam het kamermeisje de bedden opmaken en zo. Ik maakte een opmerking tegen haar dat er zoveel kussens waren (7 stuks!!!), maar ze verstond me niet! Later vroeg ik of ze koffiekuipjes had en dat verstond ze ook niet, maar met een beetje handen en voeten werk kon ik iets duidelijk maken. Ze antwoordde terug met een vertaling op haar telefoon. Op zich goed gevonden, maar je zou zeggen dat je in elk geval wat basis Engels leert uit jezelf als je in de VS gaat werken... of in elk geval weet wat een bed, pillow, sheets etc in het Engels is... Maar goed... dat is mijn mening.

Ok... We besloten als eerste naar Red Rocks State Park te gaan. Ik voerde het in, in de navigatiesysteem en we gingen op pad. Er waren een aantal scenic view points waar we even stil stonden om van het uitzicht te genieten en foto's te maken. Toen we bij de visitor center kwamen, bleek deze dicht te zijn... toch leek iets niet helemaal goed. Dus ik kijk in de navigatiekaart en zoek de state park op... blijkt het de andere kant op te liggen en dit is een ranger station... Erg onduidelijk allemaal. Dus wij weer terug en door naar de echte Red Rock State Park 40 minuten verder. Eenmaal daar kregen we een kaartje met de wandelroutes en ze hadden bij de visitor center een vogel voederplaats. Er kwamen veel vogel op af. Prachtig om te zien. Na even  binnen te hebben gekeken zijn we gaan wandelen. Uiteindelijk werd het een wandeling van ongeveer 3,5 km. Het was een mooie wandeling. Ergens halverwege zagen we een groep herten, wat altijd leuk is. Mooie vergezichten en een wandeltocht wat goed te doen is. We liepen heel even verkeerd, maar kwamen wel weer goed uit bij het beginpunt. Nog even doorgegeven waar en hoeveel herten we gezien hadden, want ze vinden het leuk om dat bij te houden. Daarna zijn we een film gaan kijken... Dit was eigenlijk een soort reclame film wat ik wel jammer vond. Het tweede filmpje was over de vervuiling van de mensen die er komen en wat ze eraan deden etc.

Tijd om richting hotel te gaan. Onderweg besloten we toch te kijken of we de vortex konden ervaren. Bij het kleine vliegveld zou er een moeten zijn. Dus wij erheen. Het uitzicht was echt prachtig en daar moest je voor betalen... daar hadden we geen zin in aangezien we er misschien hooguit 5 minuten zouden zijn, dus we hebben gekeerd en zijn weer een stukje terug gereden... daar hadden we een parkeerplaats gezien en daar leken ook wandelroutes te zijn. We zijn daar uitgestapt en probeerde op de borden te zien of daar die vortex locatie opstond.

Een gezin vroeg ons om een foto van hun te maken en we raakten aan de praat. Ik vroeg of zij wisten waar die Vortex was en ze keken via hun internet waar het zou moeten zijn. Het was even heel gezellig en we bleken op de juiste locatie te zijn. We moesten alleen nog omhoog klimmen. Natuurlijk merkten we niets van de vortex. Ik heb het idee dat je er open voor moet staan en Erwin en ik zijn er iets te sceptisch voor, denk ik.

Het uitzicht was prachtig en de zon was aan het ondergaan. De locatie van de vortex was op een kam tussen 2 toppen. We besloten de uitzicht op de kleine top uit te proberen. Het was een lastige route omhoog en af en toe glad, maar we haalde het en werden beloond met een prachtig uitzicht.

We gingen nog even langs de supermarkt Whole Foods om  een salade te halen. We zouden dat dan eten met de doggy bag die we de dag daarvoor hadden meegenomen.

Eenmaal weer terug bij het hotel, hebben we de gashaard weer gezellig aangezet en de meubels even geherrangschikt zodat we wat dichter bij die haard zouden zitten. We zaten daar knus en hebben lekker gegeten. Rond een uur of acht besloten we de jacuzzi uit te proberen. Het was hier aanzienlijk warmer dan in Bryce Canyon de vorige keer, maar het was nog steeds wat frisjes. Er lag maar 1 droge handdoek dus Erwin is naar de receptie gegaan om nieuwe handdoeken te vragen. Ik ben het gewone zwembad gaan uitproberen. Het was duidelijk verwarmd, maar toch vond ik het wat fris. Ik ben gauw de jacuzzi ingegaan om op te warmen. Lekker....

Erwin kwam niet veel later erbij en we hebben heerlijk zitten bubbelen. Na een half uur of zo zijn we weer naar boven gegaan en hebben we gedoucht en zijn we lekker gaan relaxen...

Morgen gaan we riching Lake Havasu... Daar zou het nog wat warmer moeten zijn dan hier. Al was het hier vandaag ook niet slecht.