Dag 4 Op naar Rome in de hitte

26 juni 2019 - Lido di Ostia, Italië

Het zou vandaag een zeer warme dag worden... Na een slechte nacht met buikpijn, kon ik dat niet zo goed gebruiken. Maar goed... de tent moest afgebroken worden en de auto ingeladen. Want... vandaag gaan we richting Rome. Het is maar 3 uurtjes rijden, dus we konden het rustig aan doen.

Oef wat werd het snel warm. Gisteren was het nog in de ochtend lekker om buiten te zitten, vandaag was het in de schaduw al snel te warm...

Het duurde tot 11.15 uur om alles in de auto te lagen en petje af voor Erwin. Hij heeft in de warmte veel werk verzet. Nog even een laatste wc bezoek en vuil weggooien en dan naar de receptie om af te rekenen. Dat ging allemaal vrij vlot dus we waren weer snel op de weg.

We hadden niet echt veel zin om te rijden, dus het was maar goed dat we niet heel ver hoefden. De navigatie was ook aan het pingpongen... het wisselde steeds met het aantal minuten vertraging. Een keer zelfs tot een uur, maar dat kwam door een middenberm brand. Er was kennelijk wel al een signaal gegeven, waardoor de navigatie er op reageerde, maar het verkeer reed verder goed door. We zagen de rook al van een afstand, maar dachten dat het een brandende auto zou zijn. Het was ook pas vrij laat te zien dat het de middenberm was en niet in de zijberm.

Het reed allemaal goed door en rond Rome was het een wirwar aan wegen. We reden 1 keer verkeerd, maar zaten gelukkig vrij snel weer op de juiste weg.

Rond 14.15uur waren we bij de Camping Capitol Roma. Het is echt een mega grote camping. Het duurde ook heel erg lang voor ze alle gegevens had ingevoerd. Ze snapte sommige dingen ook niet helemaal. Niet helemaal blij maar toch mijn paspoort daar gelaten. Als we afrekenen dan krijg ik hem terug... maar ik wil eerst de camping zien voordat we ook echt de tent op gaan zetten.

Ze probeerde uit te leggen hoe we het beste naar Rome konden gaan. We probeerde haar uit te leggen dat we niet Rome in zouden gaan, maar daar wilde ze niet naar luisteren. Toen ze met haar ingestudeerd verhaaltje klaar was, vroegen we hoe we Ostia Antica konden komen... ze had echt geen idee waar we het over hadden en ze begon weer over Rome. We hebben het maar laten zitten... we zoeken het zelf wel uit.

We konden staan waar we wilden. Er zijn 2 sanitairblokken open, want er waren maar relatief weinig bezoekers. We dachten een strategisch plekje te hebben gevonden in relatief veel schaduw en redelijk in de buurt van de sanitair en zwembad. Later bleek dat dit strategisch gekozen plekje ook een keerzijde had.

Heel rustig aan de tent weer opgezet... het was rond de 35 graden... De binnentent lieten we even voor wat het was. Alle spullen gewoon in de tent gemikt en onze zwemkleding aangedaan. Het was tijd om af te koelen in het zwembad. Oef wat was dat heerlijk.

Na een uur of wat poedelen was het weer tijd om wat op te drogen. We moesten namelijk ook nog wat eten halen. Dat bleek nog een uitdaging. Om er een te vinden die in de buurt was, had je toch wel wifi of in elk geval verbinding nodig. Geen van beide waren aanwezig of in elk geval heel weinig. Uiteindelijk er eentje gevonden. De winkel op de camping had niet veel bijzonders. De supermarkt die we gevonden hadden bleek niet heel veel beter... al hadden ze wel in elk geval vlees. Dus we hadden spiesjes voor op de gril en wat gemengde sla voor erbij.

Poeh... wat waren de wegen slecht!!! Er zaten letterlijk gaten in! Het was slalommen. Daarnaast hebben ze bomen langs de weg geplant die oppervlakkig wortelen. Dus was het een gehobbel van hier tot gunter.  Ik had een keer hier een nieuwsbericht over gezien, maar ik dacht dat het om Rome zelf ging. Het was echt verschrikkelijk.

Maar goed... we zijn weer veilig bij de camping aangekomen en het was wel een beetje afgekoeld qua temperatuur... de zon ging in elk geval onder, waardoor daar geen warmte vandaan kwam. Het was in elk geval heerlijk zwoel.

We hebben lekker de spiesjes en sla gegeten en probeerden heerlijk te relaxen... Was best moe. Helaas werden er danslessen gegeven bij de pool bar en stond er vrij hard muziek te bleren.  Ook bij de receptie kwam luide muziek vandaan... wat een herrie. We dachten dat het  rond een uur of 10 klaar zou zijn, zoals op de meeste campings, maar dat bleek helaas niet het geval te zijn . We zijn wel even rond de camping gaan wandelen. Daaruit bleek dat je achterin de camping het minst last had van de herrie... bij het zwembad op ons strategisch gekozen plek het meeste last. We accepteerden het allemaal wel... maar ze zetten het geluid steeds harder wat naar mijn mening niet noodzakelijk was.

We zijn rond een uur of 11  ons klaar gaan maken en Erwin is even langs de bar gegaan om te informeren hoe lang het nog ging duren. Het zou tot middernacht zijn... Wat apart... Hij kreeg wel oordopjes mee en ze zeiden dat dit elke avond was. Nou... dan weten we dat maar alvast. We merkten wel dat ze het geluid wat zachter zette en dan het niet veel later helemaal uitgezet werd.

In de tent was het nog behoorlijk warm... echt niet aangenaam. Het duurde echt even voor ik was afgekoeld maar voor die tijd was ik allang in slaap gevallen. Ik was zo moe!

Maar goed ook, want we willen morgen bij tijds opstaan. Ostia Antica is om 8.30 uur en dat gingen we proberen te halen. Dan is het misschien nog het koelst. Het zou morgen nog warmer worden dan vandaag... code oranje.