Dag 3 Een flink warm dagje in Siena

25 juni 2019 - Siena, Italië

Redelijk goed geslapen... Het koelde gelukkig best redelijk af in de nacht. Rond 8 uur vond ik het wel prima en ben ik opgestaan. Erwin sliep nog even door tot negen uur of zo.

Voor vandaag staat niet veel op de planning. Ik heb nog wat in boekjes en internet zitten rondkijken en had wat dingetjes gevonden die we eventueel... als we zin hebben... kunnen ondernemen. Een van die dingen is de fort bezoeken in Siena in de avond als het wat koeler is. Overdag gaan we denk ik niet veel doen.

Rond een uur of 10 zijn we naar de supermarkt gegaan om wat ontbijt te halen. Het bestond uit een croissantje, meloen, sneetje brood en een yoghurtje. Best lekker allemaal.

De temperatuur begint toch wel te klimmen en al snel ligt de temperatuur boven de 30 graden... Tijd dus om verkoeling te zoeken in het zwembad. Daar was het verrassend genoeg vrij stil. We hadden het bad voor ons alleen. Het is wel grappig om steeds de discussies over de badmutsen te zien. Hoe mensen het stom vinden. Het is niet stoer en het staat nooit leuk dus er is altijd gedoe. Ik moet ze het wel geven... Ze zijn heel consequent. Maakt niet uit of je lang of kort haar hebt. Behalve als je kaal bent, dan hoef je dat badmutsje niet op.

We hebben ruim 2 uur aan het zwembad gezeten. Lekker poedelen...

We hebben vrij laat wat geluncht. Een sneetje brood, een yoghurtje en wat sla dat ik uit de tuin gehaald heb. Het was nog lekker ook.

Even bij de tent gezeten... wat lezen... langzaam opwarmen... tot het niet meer te houden is en vervolgens besluiten toch maar weer een duik te nemen in het zwembad om af te koelen. Toch daar weer een tijdje gezeten, maar we moesten ook nog wat halen voor het avondeten, pesto saus en kipfilet.

Boodschappen gedaan en met de zelf uitcheck. Ging natuurlijk weer niet helemaal goed. Maar de vrouw die daar de klanten helpt was heel vriendelijk en hielp ons met ons gestuntel.

We hebben heerlijk gegeten. Peultjes uit de tuin met courgette, paprika en pasta en pesto saus met kipfilet. Het was veel te veel, maar wel erg lekker.

Het was toen tegen achten en we zijn richting het fort gegaan in Siena. De timing had niet beter kunnen zijn. Je kon bovenop lopen en je had dan prachtig uitzicht over de stad en de Toscaanse heuvels met een prachtige zonsondergang.

Het is daar helemaal ingericht om te sporten. Ze hadden zelfs fitnes apparaten. De meesten waren aan het hardlopen. Gelukkig was het ook iets koeler, maar niet heel veel. Ik benijd het ze niet. Er was wel een klein briesje, dus dat dan weer wel.

Er was ook een kleine optreden van een jazz band. Dat maakte het wel sfeervol. Erwin was helaas vergeten zijn zonnebril af te zetten met als gevolg dat het wel heel snel donker werd voor hem. Het was ook wel echt donker toen we bij de auto waren. Wat een heerlijke wandeling was dit.

Het was maar een rit van een kwartier terug naar de camping. Erwin is dames elftal aan het kijken tegen Japan. Ik ben dit lekker aan het schrijven met een bakkie thee.

Het is nu 11 uur en het is nog vrij warm buiten. Ik denk dat ik het niet te laat ga maken. Morgen is het weer een warme dag en gaan we richting Rome. Ben benieuwd wat ons daar te wachten staat.