Dag 2 Terug in Siena

24 juni 2019 - Siena, Italië

Rond 8 uur ging de wekker. We hebben heerlijk geslapen. Een lekker ontbijtje gehad en rond 10 uur gingen we weer de weg op. Eerst nog even tanken voor het laatste stukje en dan op... naar Siena...

We waren zo in Italie. De douane stelde eigenlijk niets voor. Het eerste stuk is eigenlijk een vrij lelijke route tot ver voorbij Milaan. Het is vooral industrieel. Op gegeven moment begonnen de tunnels. Dit is een teken dat je weer door de bergen rijdt. Het verkeer reed vandaag duidelijk minder goed door dan op zondag. Vooral in de tunnels lijkt de angst toe te slaan bij sommige bestuurders.

We hadden beide wel een beetje zoiets van... nu mogen we er wel zijn. Ook al was het in verhouding een korte rit. De rit duurde vandaag ongeveer 4 uur en 17 minuten.

Op de camping Colleverde Siena aangekomen hebben we ingecheckt. We stonden nog in het systeem en kregen 10 % korting op ons verblijf. Altijd leuk. We mochten staan waar we wilden zolang er geen reserveringen stonden. Het eerste wat we deden, was kijken of het plekje van vorig jaar weer beschikbaar was. Helaas was die bezet, maar de plek daarnaast was wel vrij en ook prima. Gelukkig veel schaduw, dat was ook de reden dat we hier wilden staan.

Eerst even de tafels en stoelen neergezet en de rest van de auto uitgeladen. Toen even de laatste broodjes van gisteren gegeten. Ook even wat drinken erbij gehaald en even lekker genieten voordat we de tent op gingen zetten. Het was 35 graden dus het was behoorlijk warm. De schaduw hielp daarbij wel.

Eerst het grondzeil neergelegd en de haringen erin. Terwijl Erwin dat aan het doen was, ging ik de tentstokken in elkaar zetten. Vervolgens de tent aan het grondzeil geritst en de stokken erin geritst. De tent aan de achterkant spannen en vervolgens aan de voorkant.

Hier kregen we het toch wel warm van dus weer even een pauze ingelast voordat we alles in de tent gingen plaatsen en omkleden om lekker even af te koelen bij het zwembad.

Dat was het volgende doel... even echt afkoelen. Het water was niet eens zo heel erg koud. Het was heerlijk. Natuurlijk moesten we die badmutsjes op, maar goed... ik snap het wel met al die meiden met super lang haar en zo... Ik heb wel eens reviews gelezen dat mensen tussen de klonten haar moetsen zwemmen... Maar je kan je dan natuurlijk afvragen hoe goed de filtersysteem van het zwembad dan is. Maar goed... dat even ter zijde.

We hebben twee keer gezwommen... verder lekker uitgerust in de ligstoelen en mensen gekeken... best interessant. Op gegeven moment kwam er een groep jongeren. Die sprongen zodra het kon in het water... De badmeester rende er meteen op af om aan te geven dat ze een badmuts moesten kopen. Daar waren ze niet heel blij mee... ze gingen daarom met de benen in het water bungelen... Maar kennelijk lonkte het water te veel waardoor ze een voor een afdropen om toch zo'n ding aan te schaffen. Jongeren van die leeftijd zijn heel gevoelig over hoe ze eruit zien en vooral hoe anderen vinden dat ze eruit zien... Het was wel mooi om de tweestrijd te zien met zichzelf en de regels.

Rond 6 uur zijn we weer naar de tent gegaan en hebben daar nog even gezeten. Even bedacht wat we voor het eten zouden doen. We hadden niet veel zin om naar de winkel te gaan dus belandde we in het restaurant. Lekkere pizza gegeten en daarna weer snel terug bij de tent. Nu zijn we lekker aan het genieten met een bakkie thee en koffie. Muziekje op de achtergrond.

We zijn beide best wel een beetje moe. Denk niet dat we het laat gaan maken... Er zijn ook veel muggen... Dat is weer wat minder.

Voor morgen hebben we nog even niet veel op de agenda. Nog even een dagje verder uitrusten voordag we nieuwe indrukken op gaan doen bij Rome!