Dag 2 Prachtig strandje Seitan Limania

6 mei 2019 - Chania, Griekenland

Geslapen als een blok. We lagen vroeg in bed en ben uiteindelijk rond een uur of 8 opgestaan. Lekker bakkie thee gezet en begonnen aan het eerste verslag van mijn blog.

Rond 9 uur werd Erwin ook wakker en zijn we gaan ontbijten. Het waaide nog steeds behoorlijk, maar het was droog en de zon scheen.

Natuurlijk te veel gegeten... hier moeten we duidelijk nog een weg in vinden dat het niet meteen een hele vreetfestijn wordt, zo'n vakantie. Het zag er in elk geval allemaal goed en verzorgd uit. Het het smaakte goed.

De zon stond lekker op ons terrasje bij ons zwembadje dus dat nodigde uit om lekker buiten te zitten. Ik was lekker mijn verhaal aan het typen en Erwin was op de ligbed aan het lezen en viel af en toe in slaap. Hij smeerde zich rijkelijk te laat in... want later bleek hij toch echt wel verbrand. Ik had het iets minder, want ik zat voor namelijk onder de parasol.

Aan het eind van de ochtend begon het toch wel te kriebelen... we wilden eigenlijk ook wat gaan doen. Tijdens de lunch bedachten we wat we die middag konden gaan doen. Bijna alles was ongeveer een uur rijden behalve Chania, maar we hadden eigenlijk niet zo'n zin om het stadje te gaan bekijken. Erwin had van een Griekse collega een tip gekregen van een mooi strandje op het schiereiland waar ook het vliegveld is. Dat leek een goede bestemming.

Dus, na de lunch zijn we gaan rijden. Ik dacht een leuke route met uitzicht te hebben gekozen, maar die bleek dwars door Chania te gaan... we waren er niet echt van onder de indruk. Naar mate we dichter bij de kust kwamen werd het wel mooier. We gingen een bergkam over en zagen in de verte de zee liggen... aan de andere kant zagen we de met sneeuwbedekte toppen van de hooggebergte in het midden van het eiland. Toch wel bijzonder om strand aan de ene kant en bergen aan de andere kant te zien.

Toen we aan de andere kant van de bergkam waren daalden we met een aantal flinke haarspeldbochten richting kust. Nou moet ik eerlijk zeggen dat we verder geen informatie hadden over dit strandje en hoe je er moest komen. Het bleek een vrij steile afdaling te zijn. Er bleken 2 manieren te zijn en natuurlijk kozen we voor de ingewikkelde en in mijn ogen toch wel gevaarlijke afdaling. Het was echt je weg naar beneden zoeken. Ik had echt Erwin's hulp nodig. Hij begeleide mijn voeten, waar ik ze het beste neer kon zetten. Zo daalden we een flink stuk af en haalden we uiteindelijk en stonden we met onze voeten op het kiezelstrandje. We hadden het ondertussen best warm gekregen en na de strandlakens uit te leggen, zijn we meteen met de voetjes in het water gegaan. Heerlijk verkoelend... Ik weet niet of ik erin was gaan zwemmen... het voelde best koud aan. Maar er waren veel mensen die er wel zwemden... zelfs met kleding aan... Niet slim...

Dag 2 Seitan Limania Beach

Er liepen een aantal geitjes op het strand. Ze schooien naar eten en het zag er gewoon grappig uit. Zo makkelijk dat die beestjes die steile want opklimmen... Zag er leuk uit.

Het was goed om te zien dat we niet de enige waren die wat moeite hadden met de afdaling. Een van de redenen was ook de volledig verkeerde schoeisel wat we aan hadden. Hier waren duidelijk wandelschoenen meer op zijn plaats dan teva's of bootschoenen. Maar we waren niet de enige die deze fout hadden gemaakt.

We hebben best een tijdje op het strandje gelegen en gekeken naar de gekke geitjes en de gekke mensen die stoer willen doen door langs de rotswand omhoog te klimmen om vervolgens in het water te springen. Maar goed... ieder moet het voor zich weten.

Dag 2 Seitan Limanie Beach

Ik denk dat we er een uurtje gezeten hebben toen we weer terug omhoog gingen. We namen  nu de andere route. Die bleek vele malen eenvoudiger te zijn... dit was ook de officiele route, want er stonden blauwe pijlen die de route aangaven. Voor mijn gevoel waren we zo boven.

We hebben bij de auto nog even gezeten en van het uitzicht genoten voordat we weer teruggingen naar de accommodatie. We stopten nog bij een klein kerkje en daar was een boer met zijn schapen bezig.

Dag 2 Seitan Limanie Beach

Hij had er behoorlijk veel en ze herkenden hem want ze begonnen allemaal te blaten. Wat een herrie, maar het was wel grappig om te zien. We vervolgden onze weg en waren rond half 7 terug bij ons hotel. We hebben ons even wat opgefrist en zijn weer gaan eten.

Ik begon mijn bovenbeen spieren wel te voelen. Elke stap deed wel pijn, vooral bij het opstaan na even gezeten te hebben. Maar het was het wel waard.

Het eten was weer prima en daarna zijn we weer naar onze kamer gegaan. Het begon wel fris te worden en het begon ook weer flink te waaien.

Even lekker gedouched en op de bank gehangen en lekker muziek geluisterd. Lekker chillen dus voordat we naar bed gingen.

Morgen zou het qua weer de minste dag zijn. We zien morgen dan ook wel of we zin hebben om iets te ondernemen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade