Van Bryce naar Page

2 januari 2019 - Page, Arizona, Verenigde Staten

We kwamen redelijk traag op gang. Vrij laat gingen we eten, waardoor het ontbijtbuffet opgeruimd werd terwijl we daar zaten. We waren bijna klaar dus zo erg was het niet, maar we hadden niet veel later moeten komen.

Rond 11 uur gingen we op pad richting Page. De rit ging redelijk voorspoedig. We gingen eerst naar de visitor center van Glen Canyon Dam. Natuurlijk was die gesloten en we konden helemaal de dam niet op. Maar ook van de uitzichtpunten was het best indrukwekkend.

Na dit bezoek aan de dam gingen we naar het hotel. Het was ondertussen 2 uur en we dachten, laten we het gewoon eens lekker proberen vroeg in te checken... en ja!!! We mochten al naar onze kamer. Een kamer met prachtig uitzicht op Lake Powell en de Glen Canyon Dam.

Bij de receptie hadden we ook nog naar andere bezienswaardigheden. We werden vriendelijk geholpen en we konden er onze hele middag mee vullen.

Eerst lekker op de kamer wat warme chocomel gedronken en vervolgens er weer op uit gegaan. Eerst naar een overlook waarbij de dam goed te zien is. Het was even uitkijken bij de afdaling, want er lag nog wat sneeuw en het kon her en der glad zijn. Mooi uitzicht op de rivier en de dam.

De tocht ging verder naar de horseshoe bend. Het was extreem druk bij de parkeerplaats... onder andere omdat het daar een puinzooi was door werkzaamheden. we konden het gewoon niet voor elkaar krijgen om een plek te vinden. We besloten door te gaan naar de volgende bezienswaardigheid... uitzicht op Lake Powell. Het was daar dat we voor het eerst onze jaarpas voor de Nationale Parken moesten tonen. Het uitzicht was mooi. De fascinerende lagen van steen langs de oever.

We besloten de Horseshoe Bend nog een keer te proberen. Nu hadden we meer geluk. Het was een onverwacht lang stukje lopen op soms gladde stukken sneeuw en ijs. Maar het was het waard. Mooi uitzicht op de Horseshoe Bend. Je ziet mensen heel gevaarlijke staan en steeds weer ben ik verrast dat er geen ongelukken gebeuren. Mensen die uitglijden en de diepte in vallen.

We wandelde weer omhoog terug naar de parkeerplaats en gingen op weg naar het volgende uitzichtpunt. Deze was een stuk terug waar we eerder vandaan waren gekomen. Maar met die uitzicht was het de moeite waard.

We gingen meteen via de Subway om broodjes mee te nemen als avondeten. De rest van de avond lekker relaxt op de bank gezeten. Tv kijken... lekker niks doen en een beetje plannen voor de dag daarna... Eerst Antelope Canyon in de ochtend en vervolgens onze weg vervolgen naar Monument Valley... Vermoeiende, maar gave dag voor de boeg...